Obciążenie – jakie najlepiej się sprawdzi

Do czego służą obciążenia, czemu sztangi nie mają określonej masy? Bowiem nie można stale robić ćwiczeń przy pomocy takiego samego obciążenia. Zmiana obciążenia pogłębia progres w treningu, przygotowuje organizm do większego wysiłku, natomiast tym samym powoduje wzrost siły oraz rozbudowę masy mięśniowej. We współzależności od typu treningu wykorzystujemy zmienne obciążenia. Rozgrzewka potrzebuje mniejszego obciążenia, trening odpowiedni większego.

Obciążenia do sztangi to podstawa treningu siłowego

Dobrze zaplanowany trening, uwzględniający korzystanie ze sztangi, to niewątpliwie krótsza droga do spalenia kalorii oraz zgubienia nadmiernych kilogramów. Wzmacnianie mięśni, kształtowanie figury to natomiast nie wszystko, co można uzyskać. Tego typu wysiłek wpływa również na kości, powoduje iż ich masa staje się gęstsza, natomiast kości mocniejsze.

Jakie obciążenie dobrać oraz kiedy je powiększać?

To, jakie obciążenie na siłownię do sztangi powinieneś dobrać, w ogromnej mierze zależy od Twojej obecnej formy i doświadczenia w treningu siłowym. Jeżeli właśnie rozpoczynasz własną przygodę ze sportem, to polecamy dobór dość małego obciążenia, by wzmocnić mięśnie, natomiast również ich nie nadwyrężyć. Z kolei jeżeli ćwiczysz na siłowni z obciążeniem od dłuższego czasu, natomiast obecnie szukasz sprzętu do domowych treningów, to zdecydowanie możesz dobrać zestaw cięższych obciążeń do hantli. W treningu siłowym istotne jest również podnoszenie obciążenia co kilka czy kilkanaście treningów. Należy natomiast robić to w sposób pewny, więc powoli.

Obciążenie dla niedoświadczonych

Obciążenie to element jaki ma wpływ na rezultat każdego programu treningowego, chociaż dla niedoświadczonych na siłowni nie powinien być priorytetem. Od dźwiganego ciężaru istotniejsza jest technika w treningu. Niezależnie od celu treningowego, osoby rozpoczynające przygodę z treningiem siłowym powinny skoncentrować się na maksymalnej technice w jakimkolwiek ćwiczeniu. Poznanie ważnych ruchów przekłada się m.in. na odpowiedniejszą koordynację oraz większe możliwości organizmu na treningu.

Jakie są rezultaty za dużego obciążenia?

Dobry ciężar to taki, gdy po zakończeniu całej serii powtórzeń nie jesteśmy w stanie wykonać nowego powtórzenia. Jeżeli czujemy, iż zdołalibyśmy zrobić następne powtórzenie, to jest to sygnał, że obciążenie jest zbyt małe, natomiast jeżeli nie możemy zrobić dobrze technicznie całej serii, znaczy to, że wybrany poprzez nas ciężar jest za duży. Natomiast wbrew pozorom większe obciążenie bynajmniej nie znaczy większej skuteczności ćwiczeń. Nasze ciało ponieważ będzie się starało poradzić sobie z takim ciężarem w odmienny sposób.